web analytics

«

»

Polej Staszek…

Mineral_WaterA teraz coś dla graficznych onanistów. Jakiś czas temu firma NV pokazała światu wideo w którym to prezentuje działanie swoich nowych algorytmów do przeliczania dynamiki płynów. Bazują one ponoć na zmodyfikowanej technologii „soft body dynamics” służącej między innymi do liczenia zachowania ciał miękkich, czyli dla przykładu ubrań.

Osobiście nie jestem fanatykiem ultra realistycznej grafiki w grach (w zasadzie to wręcz przeciwnie), ale muszę całkiem szczerze przyznać, że poniższe wideo wywołało u mnie naprawdę pozytywne odczucia. W końcu będziemy mieli całkiem realistycznie zachowujące się płyny. Najciekawsze jest to, że algorytmy te wcale nie potrzebują do działania jakichś niestworzonych kart graficznych, ssących po 600W z domowej instalacji elektrycznej. Wedle zapewnień jajogłowych z NV, efekty zbliżone do tych przedstawionych na wideo, mogą być bez problemu liczone na kartach z serii GTX580.

Jestem jedynie ciekaw, czy po wyliczeniu takiego akwarium starczy tej 580-ce mocy na cokolwiek innego… Oby nie powtórzyła się historia z podpodziałem, który na początku istnienia zżerał połowę mocy kart.