web analytics

«

»

Kuryer (nie)Codzienny #4

Nowy Kuryer !!!

To już czwarte wydanie Kuryera, czyli naszego subiektywnego (co podkreślamy na każdym kroku) podsumowania najważniejszych informacji ze świata elektronicznej rozrywki. Sprawdźmy co wydarzyło się w światku gier w ostatnich siedmiu dniach.

Zaczynamy od poniedziałku, 21 dnia maja. Tam mamy ważne doniesienie z brytyjskiego rynku. Według analityków grupy badawczej Gfk Chart-Trak na szczycie listy przebojów wdarł się przebojem Max Payne 3, który pokonał blizzardowski hit, czyli trzecią odsłonę Diablo. Przygody Maksa w brazylijskich Fawelach kupują najczęściej posiadacze Xboksów 360 – 58% całej sprzedaży przypada na tę konsolę. Reszta należy do Playstation 3. Na wersję PC musimy poczekać jeszcze kilka dni. Sam wybrałem tę ostatnią i mam nadzieję, że mój poczciwy blaszak podoła zadaniu.

Viva la Revolucion chciałoby się zakrzyknąć. Dlaczego? Ponieważ Square Enix zarejestrował domeny dla gier Just Cause 3 i 4. Według niepotwierdzonych plotek trzecia odsłona Just Cause pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku, a o szczegółach dotyczących tej produkcji dowiemy się na nadchodzących wielkimi krokami targach E3. Czas na jakiś ubiegłotygodniowy zwiastun. W sieci pojawił się trailer Medal of Honor: Warfighter. Podobał mi się pierwszy MoH i z niecierpliwością czekam na część drugą.

Niestety pojawiły się też niezbyt przyjemne wieści dotyczące gry Aliens: Colonial Marines. Panowie z Segi ogłosili, że powstający w studiu Gearbox Software tytuł opóźni się i nie postrzelamy do Ksenomorfów w tym roku. A:CM pojawi się na sklepowych półkach dopiero w 2013 roku, a konkretnie 12 lutego. Ponoć jest to już data ostateczna. Więcej o grze pisaliśmy w tym artykule. Na pocieszenie pojawił się też nowy, naprawdę wyjątkowy zwiastun, który jeszcze bardziej zaostrzył mój apetyt na nową grę z Obcymi.

Wtorek zaczyna się od EMO. Dlaczego od „Emo”. Ponieważ mamy informację o kontrowersyjnym, odświeżonym Devil May Cry, który powstaje w studiu Ninja Theory. Grę ominie lukratywny okres przedświąteczny i premiera nastąpi dopiero w przyszłym roku – 15 stycznia. Najważniejszą informacją jest jednak ta, iż DMC zostało potwierdzone na platformę PC. Oczywiście, zgodnie z obecnie panującym trendem wersja na blaszaki pojawi się zacytujmy: później w 2013 roku. Czyli najpierw zagrają posiadacze konsol. W sumie i tak dobrze.

Czas na przyjemniejszą wiadomość. Fanów kultowej serii Castlevania z pewnością ucieszy fakt, że powstaje druga część Lords of Shadows. Pierwsza odsłona szalenie mi się podobała (niestety tytuł ten sprzedawał się dość kiepsko) i z niecierpliwością czekam na Castlevania: Lords of Shadows 2. Więcej o grze dowiemy się zapewne za miesiąc na targach E3. C:LoS 2 pojawi się na konsolach: Xbox 360, Playstation 3, Playstation Vita oraz Wii U. Nas najbardziej intryguje wersja na konsolę Nintendo.

Środa zaczyna się od czegoś zwariowanego co nie bardzo nam się podoba. O co chodzi? Ubisoft ujawnił specjalną edycję gry Far Cry 3 (Insane Edition) w której znajdziemy między innymi 12 centy,metrową laleczkę Vaas’a Wahine z podskakującą głową (wybaczcie ja tylko cytuję!), ilustrowany przewodnik do gry. Edycja Szaleńca to także cyfrowy ekhem… kontent: kilka bonusowych misji, czyli w sumie 2 dodatkowe godziny zabawy, które nie znajdą się w edycji podstawowej Far Cry 3. Kilka ekskluzywnych rodzajów broni – Sztucer M700, ręcznie robiony(?) sztylet, dwa tatuaże plemienne, łuk do trybu sieciowej rozgrywki.

Ile trzeba będzie zapłacić za te wspaniałości? W wersji na konsole Xbox 360 i Playstation 3 „tylko” 329,90 pln. Pecetowcy będą musieli wysupłać nieco mniej bo 249,90 pln. Kupicie?

Środa to także triumf Diablo III. Activision pochwalił się, że trzecia odsłona Diaboła to „najszybciej sprzedająca się gra na PC w historii”. W rekach fanów jest już 6,3 miliona kopii gry, a w pierwszych 24 godzinach od premiery zakupiono 3,5 miliona diabłów.

W miniony czwartek pojawił się „lajw ekszyn trejler” gry Metro: Last Light. Jest naprawdę świetny. Oglądajcie!

Czy chcecie zejść do jaskini? Nie do byle jakiej jaskini, ale takie stworzonej przez Rona Gilberta. Double Fine ujawniło zwiastun gry, który możecie obejrzeć poniżej. Czego możemy oczekiwać po tytule za który odpowiada Gilbert? Humoru i masy dobrej zabawy! Jakżeby inaczej.

The Cave zadebiutować ma na początku przyszłego roku, a zagrają sobie w „Jaskinię” posiadacze PC oraz konsol Xbox 360 i Playstation 3.

Na moment odetchnijmy od gier wideo ponieważ w czwartek pojawił się nowy zwiastun filmu Abraham Lincoln Vampire Hunter. Nie wiedzieliście, że brodaty prezydent Stanów Zjednoczonych był mistrzem w wywijaniu siekierką? Nie wierzycie? To obejrzyjcie poniższy materiał wideo. Abe miał takiego „pałera” w łapie, że jednym ciosem ścinał pokaźne drzewo. Wampiry nie mają najmniejszych szans. Ja w każdym razie na pewno pójdę na to do kina.

Producentem obrazu Abraham Lincoln Vampire Hunter jest sam Tim Burton, a reżyserią zajął się Timur Bekmambetow. Film powstał na motywach bestsellerowej książki o tym samym tytule autorstwa Setha Grahame-Smith’a, który ma na swoim koncie także powieść Duma i Uprzedzenie i Zombie w której zacytujmy: Siostry Bennet przeżywają perypetie miłosne, a w hrabstwie Hertfordshire zmarli powracają do życia. Zadziorna Elżbieta Bennet walczy z wygłodniałymi zombi. Jej uwagę odrywa jednak przyjazd przystojnego, ale wyniosłego i aroganckiego pana Darcy. Regiment brytyjskiej armii zamiast udać się na wojnę z Napoleonem, przybywa na pomoc mieszkańcom hrabstwa.

Na moment zerknijmy na nasze rodzime podwórko. TVP za które płacimy abonament (płacimy?) wyemitowała tendencyjny – jakżeby inaczej – materiał o Europejskim Festiwalu Gier Digital Dragon w Krakowie. Generalnie nie ma co strzępić języka. Nie od dziś gry wideo/komputerowe to dyżurny chłopiec do bicia dla mediów tak zwanego „głównego nurtu”. Bardzo obszernie o całej aferce możecie przeczytać klikając w poniższy link do Lisowego NaTemat.

Tendencyjnie o grach, czyli korespondencja z TVP

Doczłapaliśmy do piątku. Tuż przed weekendem najbardziej zadziwiła nas wieść o nowym patencie Sony. Producent Playstation 3 ma w planach wprowadzenie reklam, które miałyby się pojawiać w grze. Jak to działa? Trochę jak w telewizji. Podczas zabawy na ekranie pojawi się specjalny komunikat, że za chwilę obejrzymy reklamę na przykład podpasek Always (bo czemu nie?) i rozgrywka zostanie przerwana. Po reklamowej przerwie wrócimy do rozgrywki. System został ponoć przygotowany specjalnie dla darmowych gier takich jak DC Universe Online, czy nadchodzący Dust 514. Chociaż kto wie? Wyobraźcie sobie kolejną odsłonę God of War… tuż przed walką z bossem przerwa reklamowa napojów gazowanych. Obym był złym prorokiem.

Na koniec piątkowy zwiastun od Techlandu. Mistrzostwo świata. Naprawdę!